Program 2012/2013
-
Niedziela, 6 października 2013
10:00-17:00-
Podstawy projektowania gier. Warsztat projektanta. Wpływ projektu na całość produkcji. Specyficzne wymogi gatunków. Prototypowanie i weryfikacja założeń, dynamiczny design, balansowanie. Określanie grupy docelowej – klasyfikacja graczy. Core gameplay loop. Case studies. Przykłady dobrych gier rozmaitych gatunków i skali produkcji.
Krajowa Izba Gospodarcza
-
-
Sobota, 5 października 2013
10:00-17:00-
Szczegółowe omówienie współcześnie występujących gatunków gier. Wprowadzenie i wyjaśnienie pojęć powszechnie stosowanych w branży gier. Podział branży gier ze względu na platformy i regiony.
-
Książkowy schemat produkcji gier. Omówienie etapów produkcyjnych. Omówienie schematów typowych organizacyjnych – podziałów na działy i departamenty. Przedstawienie kluczowych funkcji w branży i omówienie ich funkcji.
Krajowa Izba Gospodarcza
-
-
Niedziela, 23 czerwca 2013
11:00-17:00-
Wszystko o metodach testowania wydajności, stabilności, grywalności, spójności. Smoke tests. Feedback, usuwanie bugów, priorytety, wersje alfa i beta, patchowanie. W temacie także zaawansowane metody zbierana gameplay metrics, ich analiza i raportowanie.
-
Sugestie, co do dalszych kroków dla kursantów. Wybór dalszej edukacji, może rozpoczęcie własnej produkcji, może próba rozpoczęcia kariery w branży.
-
-
Sobota, 22 czerwca 2013
10:00-17:00 -
Niedziela, 9 czerwca 2013
10:00-17:00 -
Sobota, 8 czerwca 2013
10:00-17:00-
Po co producent?
-
Dostępne obecnie metody sprzedaży gry: zarówno bezpośrednio, jak i za pośrednictwem wydawców. Ważne targi, widący wydawcy, cyfrowi dystrybutorzy, ważne platformy, sukcesy i porażki sprzedażowe. Modele biznesowe: retail, subscription, freemium, adware, etc. Rozwijanie biznesu, pozyskiwanie partnerów. Pitchowanie.
-
Zakładanie i prowadzenie firm indie, Przechodzenie na wyższy level – spółki publiczne. Na przykładzie Metropolis i 11bit. Analiza rentowności projektu, pozyskiwanie finansowania, modele biznesowe, pisanie biznes planów. Dotacje i granty.
-
-
Niedziela, 26 maja 2013
10:00-17:00-
Specyfika tworzenia gier na urządzenia mobile, smartfony i tablety. O rynku aplikacji, o platformach, o modelach biznesowych.
-
-
Sobota, 25 maja 2013
10:00-17:00-
Tworzenie budżetów produkcji. Bufory i plany awaryjne. Uwzględnianie urlopów, chorób, upgradów sprzętu, zakupów oprogramowania, etc.
-
Outsource w gamedevie: przygotowanie materiałów, wyszukiwanie partnerów, komunikacja. Wszystko o wersjach językowych itp. – od planowania i pre-produkcji, po edycję skryptu, castingi, synchronizację itd. itd.
-
-
Niedziela, 12 maja 2013
10:00-17:00-
Podstawowe zagadnienia związane z własnością intelektualną: prawa autorskie, znaki handlowe, obowiązki, prawa. Różnice pomiędzy prawem polskim a innymi systemami IP. Licencje treści, licencje komponentów. Użytkowanie treści i oprogramowanie na licencjach Free Software, Open Source i Creative Commons. Gry na licencjach – wady i zalety.
-
Projektowanie graficznych interfejsów użytkownika. Podstawowe zagadnienia. Usability. Testy. Ograniczenia platform. Standardy. Narzędzia i middleware. Mock ups. Sterowanie i kontrola – różne urządzenia wejścia: tradycyjne, świeże (kinect, move, wii), przyszłościowe: okulary i inne takie. Steroiwanie dotykiem, sterowanie głosowe.
-
-
Sobota, 11 maja 2013
10:00-17:00-
Specyfika produkcji oraz rynku gier casual (głównie PC/Mac downloadable). Opis rynku, klienteli i wymogów.
-